Zaloguj się
/
Zarejestruj się
Sklep plastyczny
»
Porady dla Plastyków
»
Alchemia malarstwa
»
Barwniki
Związki chromowo-ołowiowe
Opis
Zdjęcia
Porady
Komentarze
Żółte chromy należą do barwników jaskrawych o odcieniu cytrynowym.
Oranżowe chromy podobne są w kolorze do oranżowych kadmów.
Czerwone chromy nie ustępują jaskrawością cynobrowi.
Chromy weszły w użycie w końcu XVIII w.
Żółte chromy - sól chromowo-ołowiowa. Chromian ołowiowy
Trwałość zależy od skali barwnej: jasne chromiany - mniej trwałe, czerwone chromy - bardziej trwałe.
Jako barwnik ołowiowy nie może być łączony z barwnikami siarkowymi.
Trujące, wrażliwe na siarkowodór i alkalia (nie używane w spoinach alkalicznych).
Na świetle zielenieją w przeciągu roku (szczególnie utarte na oleju).
Chromy oranżowe i czerwone są odporniejsze na światło.
Chromy żółte i oranżowe są stosowane we wszystkich technikach z wyjątkiem fresku i stereochromii.
Czerwony chrom ma budowę krystaliczną i nie może być silnieucierany. Dlatego też nie używa się go w technice olejnej, ale raczejw temperach.
Chromy kryją dobrze. Schną w oleju szybko i biorą go od 35 do 40%.
Rozpoznanie:
Żółte chromy rozpuszczamy w rozcieńczonym kwasie solnym tworząc żółtyroztwór oraz osad (żółty), który rozpuszcza się albo w wodzie,albo przy podgrzaniu.
Czerwone rozpuszczają się przy podgrzaniu w kwasie solnym lub azotowym, dając roztwór intensywnie żółty.
Żółcień neapolitańska (antymonian ołowiowy)
Znana we Włoszech już w XV w. (giallolino).
Wydobywa się ją w pobliżu Wezuwiusza (pochodzenia wulkanicznego).
Odporna na działanie światła i alkalia, dobrze schnąca.
Kolor jasnożółty. Trująca. W oleju kryje dobrze, bierze go od 15 do20%. Trwała we wszystkich połączeniach (działa na nią jedyniemetaliczne żelazo, ołów lub cynk).
Używana we wszystkich technikach. W akwareli nieodporna na związki siarkowe.
Rozpoznanie:
W roztworach kwasów nie rozpuszcza się lecz rozkłada nie zabarwiającroztworu (w odróżnieniu od żółtego chromu). W alkaliach i odtemperatury nie zmienia się.
Żółcień kasselska (różne związki chlorowego ołowiu z tlenkiem ołowiu)
Kolor od jasnożółtego do brązowego. Znana od 1809 r. Nietrwała,szczególnie w połączeniach z barwnikami miedziowymi. Używana w oleju,temperze i akwareli.
W oleju schnie dobrze, bierze go 15%.
Rozpoznanie:
Przy podgrzaniu w kwasie azotowym rozpuszcza się dając bezbarwny roztwór.
Brak zdjęć w galerii
Brak komentarzy
Polityka prywatności
Formularz odstąpienia od umowy
Koszty wysyłki
Jak kupować?
Nasi klienci
Regulamin
Kontakt
O firmie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Polecamy
Lefranc&Bourgeois matowy żel do farb akrylowych 120 ml
21,60zł
Canson ryza papieru akwarelowego moulin du roy 300g 10ark 56x76c
172,00zł
Złoto płatkowe 24kt Oro puro 16 th
161,70zł
Astra zestaw 12 flamastrów
4,70zł
Renesans bolus - pulment biały 110ml
14,90zł
Opinie klientów
Oceń ten produkt!
Nowe produkty
39,50zł
Kategorie
Ozdoby Wielkanocne
Promocje
Wielkanoc
Artykuły świąteczne
Prezenty
Bon upominkowy
Manga
Farby kredowe
Farby olejne
Farby akrylowe
Farby wodne
Farby do szkła i ceramiki
Farby do tkanin
Farby do ciała
Graffiti
Masy Plastyczne
Linoryt, Grafika, Miedzioryt
Dekoracje i hobby
Decoupage
Art. kreślarskie i kaligraficzne
Pisaki
Pozłotnictwo i konserwacja
Kredki, ołówki, węgiel, pastele
Książki
Media
Palety malarskie
Oświetlenie pracowni
Papier, bloki, karton, pianki
Pędzle i szpachelki
Pozostałe artykuły
Pigmenty
Podobrazia, krosna, płótna
Sztalugi
Ramy 3D
Ramy, antyramy, oprawa
Artykuły rzeźbiarskie
Dla małych Artystów
Porady dla Plastyków
Alchemia malarstwa
Barwniki
Akwarela, Gwasz, Tempera
Technika olejna
Fresk
Malarstwo ścienne
Ceramika artystyczna
Świat Pasteli
Tutoriale
Wszystko o farbach
Wzorniki kolorów
Producenci
Promocje tygodnia
Moje konto
Galeria
Koszyk
Zamawiam
Użytkowanie sklepu oznacza zgodę na wykorzystywanie plikow cookies. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności