Zabezpieczenie tempery Sklep plastyczny Szał dla Plastyków publikuje artykuły na temat związków chemicznych używanych w malarstwie autorstwa Pana Leszka Czyża. - Szał dla Plastyków - Prawdziwy Sklep Plastyczny

Zabezpieczenie tempery


Tempera po wyschnięciu ma przyjemny matowy ton, co szczególnie korzystne jest w malarstwie ściennym.
Obrazy sztalugowe wykonane temperą można pokrywać werniksem (takim samym, jakiego używa się w technice olejnej).
Aby malowidło nie zmieniało swojego tonu, przed werniksowaniem należypokryć jego powierzchnię 4% roztworem żelatyny. W ten sposób wernikszostanie odizolowany od warstwy malarskiej i będzie leżał nad nią.
Werniks nadaje głębszy ton kolorom oraz zabezpiecza od brudu i obrażeń zewnętrznych.
Palety do tempery są metalowe z wgłębieniami na farby. Pędzle takie jak w technice olejnej, lecz o nieco dłuższym włosiu.
Ażeby farby zbyt szybko nie wysychały i pozwalały się dłużej modelować,można malować temperą na niezagruntowanym płótnie, mocząc wodą odwrocieobrazu.
Dobrze sporządzona tempera nie ciemnieje i, w przeciwieństwie do techniki olejnej, nie zmienia swojego tonu z upływem czasu.
Proces jej wysychania jest zupełnie różny od oleju. Tylko w pierwszymstadium wysychania tempera zmienia swoją objętość, dalej pozostaje bezzmian. Wpływa to bardzo na trwałość malowidła.

Wady tempery:
1. Szybkość wysychania farb.
2. Zmiana tonu podczas wysychania.

Brak zdjęć w galerii

Recenzja klienta:

Napisz pierwszą opinię!


Kup teraz

Proszę wprowadz numer artykułu dla naszej kategorii.

Witamy ponownie!
Producent
Waluty